sunnuntaina, helmikuuta 13, 2011

Koulussa

Olin koulussa metsässä. Testailtiin omia varusteita ja yöpymistä puolijoukkueteltassa. Kaksi eri lumikenkäretkeäkin tehtiin ja kokkailtiin avotulella. Tuli todellakin kokeiltua kunnon ääriolosuhteissa olemista, pakkasta oli yöllä 30. Heräsin monasti siihen, että naama oli ihan jäässä. Omat lumikengät meni rikki, joten uudet on pakko hommata.


Lumikenkäily on minun juttu. Pidän siitä, että niillä pääsee paikkoihin, mihin suksilla ei. Umpimetsissä samoillessa näkee ja kuulee kaikkea jännää. Näin pyiden kieppejä, kettujen ja jänisten jälkiä, kärpän polun koloineen, pohjantikan nakertamaa puuta ja käpylinnun siivottoman ruokapaikan. 


Testasin miten kuivattu jauheliha käyttäytyy retkellä (hyvinhän se meni) ja kehittelin kameralle lämmintä koteloa. Pakkasen takia ei nimittäin kamera ollut kovin yhteistyöhaluinen.



Kaikenkaikkiaan mukava reissu. Olen taas vähän viisaampi kuin aiemmin.


Ai niin, retken aikana sain viestin, että minut on yksimielisesti hyväksytty metsästysseuran jäseneksi!  

2 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon! Siis tuosta, että pääsit jäseneksi. Kuinka ihmeessä te tarkenitte nukkua -30-asteessa?? Ehkä se on varutelukysymys, minullakin on kyllä hyvä makuupussi.

    Olen kokeillut kaksi kertaa lumikenkäilyä ja se oli kyllä todella kivaa.

    VastaaPoista
  2. Minulla oli kaksi talvipussia mukana ja olin ajatellut testata niitä. Meinasin siis nukkua osan yöstä toisessa ja vaihtaa sitten toiseen. 10 minuuttia yhdellä pussilla riitti ja kaivaiduin molempien sisään... Naamaa paleli kyllä ja tuntui välillä, että nenä tippuu irti, niin kylmä se oli. Onnekseni anoppi neuloi minulle paksun perinteisen kaulurin joululahjaksi, vedin sen lopulta peittämään koko naaman.
    Kyllä se tarkeneminen tosiaan on varustelukysymys! Tai sitten kunnon tulet makuusijan lähelle.

    VastaaPoista